POMPY PSG-16

Jesteśmy ekspertami w naprawie i regeneracji pomp wtryskowych PSG-16.

Pompy PSG 16 zyskały swoją popularność w 2002 kiedy zaczęły pojawiać się w samochodach marki Opel i Saab. Główną różnicą nowej pompy w porównaniu z poprzednimi modelami to połączenie w funkcji sterownika pompy ze sterownikiem silnika ECU – komputer ten zawiera w swojej wewnętrznej pamięci ogromną liczbę danych na temat pojazdu między innymi: kod synchronizacji IMMO.

Wymiana pompy PSG16 przysparza wiele problemów z uwagi na konieczność programowania sterownika do konkretnego pojazdu, dlatego firma Opcar oferuje kompleksowe usługi związane z PSG16 dając gwarancję kompatybilności pompy z danym samochodem.

Kody błędów występujące w pompach PSG-16:

  • P0070
    • Temperatura powietrza otoczenia- duża wartość na wejściu B-16
    • Temperatura powietrza otoczenia- mała wartość na wejściu B-16
  • P0100
    • Za mocne wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza C-11
    • Za słabe wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza C-11
    • Obwód mas. lub objet. przepływu powietrza, sygnał za wysoki B-32
    • Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza – poza wym. zakresem B-31
  • P0101
    • Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
  • P0102
    • Sygnał z przepływomierza powietrza za niski
  • P0103
    • Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki
  • P0104
    • Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza – usterka pojawia się okresowo
  • P0105
    • Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania C-10
    • Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania C-10
    • Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne B-29
  • P0106
    • Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
  • P0107
    • Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
  • P0108
    • Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
  • P0109
    • Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
  • P0110
    • Czujnik temperatury powietrza wlotowego, za silne wejście obiegu prądowego C-12
    • Czujnik temperatury powietrza wlotowego, za słabe wejście obiegu prądowego C-12
    • Obwód czujnika temp. powietrza wlotowego – usterka C-12
  • P0111
    • Czujnik temperatury powietrza zasysanego
  • P0115
    • Obieg prądowy temperatury płynu chłodzącego silnika – za mocne wejście C-13
    • Obieg prądowy temperatury płynu chłodzącego silnika – za słabe wejście C-13
    • Obwód temperatury cieczy chłodzącej, wadliwe działanie C-13
    • Temperatura cieczy chłodzącej silnika nie zgadza się z temperaturą oleju C-13
  • P0120
    • Sensor 1 pozycji pedału gazu Za wysoka wartość na wejściu C-08
    • Sensor 1 pozycji pedału gazu Za niska wartość na wejściu C-08
    • Usterka w obwodzie czujnika położenia pedału przyspieszenia C-08
    • Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu C-08
  • P0122
    • Czujnik położenia przepustnicy – zwarcie do masy
  • P0123
    • Czujnik położenia przepustnicy – zwarcie do plusa zasilania
  • P0124
    • Czujnik położenia przepustnicy – usterka pojawia się okresowo
  • P0125
    • Czujnik temperatury płynu chłodzącego
  • P0126
    • Czujnik temperatury płynu chłodzącego
  • P0129
    • Nieprawidłowe działanie zaworu EGR
  • P0130
    • Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy
  • P0131
    • Regulacja poza zakresem / sygnał sondy za niski – mieszanka za uboga
  • P0132
    • Regulacja poza zakresem / sygnał sondy za wysoki – mieszanka za bogata
  • P0133
    • Regulacja poza zakresem / sygnał sondy zmienia się za wolno – sonda zestarzona
  • P0134
    • Regulacja poza zakresem / brak sygnału sondy
  • P0135
    • Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy
  • P0136
    • Sygnał sondy 2 za wysoki
  • P0137
    • Sygnał sondy 2 za niskie
  • P0138
    • Napięcie w obwodzie sondy 2 za wysokie – zwarcie do plusa zasilania
  • P0139
    • Sygnał sondy 2 zmienia się za wolno – sonda zestarzona
  • P0140
    • Brak sygnału sondy 2
  • P0141
    • Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy 2
  • P0142
    • Nieprawidłowy sygnał sondy 3
  • P0143
    • Sygnał sondy 3 za niski
  • P0144
    • Napięcie w obwodzie sondy 3 za wysokie – zwarcie do plusa zasilania
  • P0145
    • Sygnał sondy 3 zmienia się za wolno – sonda zestarzona
  • P0146
    • Brak sygnału sondy 3
  • P0147
    • Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy 3
  • P0149
    • Obwód sterowania czasem wtrysku, wadliwe działanie B-15
  • P0195
    • Za mocne wejście obwodu sensora temperatury oleju silnikowego C-14
    • Za słabe wejście obwodu sensora temperatury oleju silnikowego C-14
    • Wskazanie czujnika temperatury oleju silnikowego nie zgadza się z temperaturą cieczy chłodzącej C-14
    • Czujnik temperatury oleju silnikowego, przerywane działanie C-14
  • P0217
    • Redukcja paliwa spowodowana wysoką temperaturą pompy B-24
    • Redukcja paliwa spowodowana wysoką temperaturą oleju B-24
    • Redukcja paliwa spowodowana wysoką temperaturą płynu chłodzącego B-24
  • P0219
    • Zbyt duża prędkość silnika B-22
  • P0220
    • Sensor 2 pozycji pedału gazu Za wysoka wartość na wejściu C-08
    • Sensor 2 pozycji pedału gazu Za niska wartość na wejściu C-08
    • Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu C-08
  • P0234
    • Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie B-22
    • Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne B-22
  • P0243
    • Zawór ograniczający ciśnienie doładowania – wysokie napięcie C-22
    • Zawór ograniczający ciśnienie doładowania – niskie napięcie C-22
    • Zawór ograniczający ciśnienie doładowania – przerwany obwód C-22
    • Zawór ograniczający ciśnienie doładowania Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-22
  • P0300
    • Diagnostyka obwodu wysokiego ciśnienia Wadliwe działanie B-30
  • P0335
    • Obwód czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem C-17
  • P0340
    • Obwód czujnika położenia wałka rozrządu – wysoka częstotliwość C-17
    • Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego- wartość poza wymaganym zakresem C-17
    • Obwód czujnika pozycji walka rozrządu, wadliwe działanie B-21
  • P0380
    • Obwód urządzenia żarzącego – wysokie napięcie C-28
    • Obwód urządzenia żarzącego – niskie napięcie C-28
    • Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
    • Obieg prądowy świecy żarowej C-28
    • Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28
  • P0381
    • Lampka kontrolna żarzenia – wysokie napięcie C-32
    • Lampka kontrolna żarzenia – niskie napięcie C-32
    • Lampka kontrolna żarzenia – przerwany obwód C-32
    • Kontrolka urządzenia żarowego Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-32
  • P0400
    • Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za wysokie C-03
    • Obwód zasilania zaworu recyrkulacji spalin, napięcie za niskie C-19
    • Obwód recyrkulacji spalin – wysokie napięcie C-19
    • Obwód recyrkulacji spalin – niskie napięcie C-19
    • Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-19
    • Rozpoznany zbytni przepływ recyr- kulacji gazu wydechowego B-35
    • Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego B-35
    • Zawór recyrkulacji spalin – usterka C-20
    • Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe C-20
    • Zawór recyrkulacji spalin Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-19
  • P0500
    • Sygnał prędkości pojazdu do prędkości silnika i masy wtrysku Nieprawdopodobny B-17
    • Usterka sygnału prędkości pojazdu B-18
  • P0530
    • Czujnik ciśnienia klimatyzacji – duża wartość na wejściu Układ klimatyzacji B-05
    • Czujnik ciśnienia klimatyzacji – mała wartość na wejściu Układ klimatyzacji B-05
  • P0560
    • Za wysokie wejście napięcia systemu C-03
    • Napięcie układu, wadliwe działanie B-21
  • P0602
    • Elektroniczna jednostka sterująca (ECU) – usterka C-02
    • Nie zaprogramowano Układu Kontroli Elektronicznej (ECU) C-02
    • Nie zaprogramowany Numer Identyfikacyjny Pojazdu C-02
    • Wariant konfiguracji nie zaprogramowany C-02
  • P0606
    • Ponowna inicjalizacja modułu sterującego B-20
    • Wewnętrzny błąd w komunikacji jednostki sterującej B-21
    • Elektroniczna jednostka sterująca (ECU) – usterka C-17
  • P0638
    • Obwód elektrozaworu przepustnicy, napięcie za wysokie C-24
    • Obwód elektrozaworu przepustnicy, napięcie za niskie C-24
    • Elektroniczne ster. przepustnicy – przerwany obwód C-24
    • Obwód zaworu elektromagnetycznego za wysoka temperatura stopnia zasilania C-24
  • P0650
    • Wskaźnik nieprawidłowego działania (MIL) Stopień załącz., Temp. za wysoka C-34
    • Obwód sterujący lampki kontrolnej wadliwego działania (MI), sygnał za wysoki C-34
    • Otwarty obwód Lampki Ostrzegawczej (MIL) C-34
    • Obwód sygnalizacji usterki (MI) – niskie napięcie C-34
  • P0660
    • Zawór elektromagn. regulujący poziom zawirowania – wysokie nap. C-23
    • Zawór elektromagn. regulujący poziom zawirowania – niskie nap. C-23
    • Zawór elektromagn. regulujący poziom zawirowania – przerwany obwód C-23
    • Elektrozawór regulacji poziomu zawirowania Stopień załącz., Temp. za wysoka C-23
  • P0700
    • Obwód sygnalizacji usterki (MI) – żądanie z modułu sterującego przekładni (TCM) poza zakresem B-19
  • P0703
    • Nieprawidłowy sygnał przełącznika hamulców C-15
  • P0704
    • Sygnał przełącznika sprzęgła Nieprawidłowy C-36
    • Nieprawidłowy sygnał z modułu sterującego przekładni (TCM) C-26
  • P1105
    • Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia barometrycznego C-09
    • Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia barometrycznego C-09
    • Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne B-29
  • P1170
    • Bank to Bank Fuel Trim Offset
  • P1222
    • Nieprawidłowe działanie pompy wtryskowej B-30
  • P1460
    • Cooling Fan Control System
  • P1530
    • Przekaźnik ukl. klimatyzacji, przerwany obwód Układ klimatyzacji B-10
    • Za wysokie napięcie przekaźnika A/C Układ klimatyzacji B-10
    • Za niskie napięcie przekaźnika A/C Układ klimatyzacji B-10
    • Przekaźnik A/C Stopień załączenia Temperatura za wysoka Układ klimatyzacji B-10
  • P1540
    • PWM systemu klimatyzacji – nieważny sygnał Układ klimatyzacji B-10
    • Ciśnienie systemu klimatyzacji, nieważny sygnał Układ klimatyzacji B-10
  • P1560
    • Napięcie układu, wadliwe działanie B-21
  • P1590
    • Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie C-21
    • Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za niskie C-21
    • Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, obwód otwarty C-21
    • Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, za wysoka temperatura stopnia mocy C-21
  • P1600
    • Wymienić Electronic Control Unit (ECU) C-02
  • P1601
    • Wymienić Electronic Control Unit (ECU) C-02
  • P1603
    • Wymienić Electronic Control Unit (ECU) B-20
  • P1604
    • Wymienić Electronic Control Unit (ECU) B-21
  • P1610
    • Niezaprogramowana funkcja blokady rozruchu Blokada Rozruchu B-07
    • Wadliwe działanie immobilizera Blokada Rozruchu B-07
  • P1611
    • Wpisano nieprawidłowy kod bezpieczeństwa Blokada Rozruchu C-02
  • P1612
    • Brak lub nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-05
  • P1613
    • Brak lub nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-05
  • P1614
    • Niewłaściwy kluczyk z transponderem Blokada Rozruchu C-06
    • Otrzymany nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-06
  • P1615
    • Nieudana identyfikacja ECM (Moduł sterujący silnika) Blokada Rozruchu C-05
  • P1620
    • Wysokie napięcie w obwodzie 1 napięcia odniesienia 5V C-05
    • Niskie napięcie w obwodzie 1 napięcia odniesienia 5V C-05
    • Wysokie napięcie w obwodzie 2 napięcia odniesienia 5V C-06
    • Niskie napięcie w obwodzie 2 napięcia odniesienia 5V C-06
    • Wysokie napięcie w obwodzie 3 napięcia odniesienia 5V C-07
    • Niskie napięcie w obwodzie 3 napięcia odniesienia 5V C-07
  • P1622
    • Zbyt wysokie napięcie odniesienia C-17
    • Zbyt niskie napięcie odniesienia B-20
  • P1625
    • Główny Przekaźnik otwiera się zbyt późno C-04
    • Główny Przekaźnik otwiera się zbyt wcześnie B-20
  • P1630
    • Nieprawidłowe działanie masy wtrysku paliwa C-17
  • P1632
    • Nieprawidłowe działanie pompy wtryskowej C-17
  • P1633
    • Nieprawidłowe działanie pompy wtryskowej C-17
  • P1634
    • Nieprawidłowe działanie masy wtrysku paliwa B-20
    • Nieprawidłowe działanie pompy wtryskowej C-17
  • P1650
    • Kontrolka serwisowa – wysokie napięcie C-33
    • Kontrolka serwisowa – niskie napięcie C-33
    • Obwód otwarty lampki SVS C-33
    • Poziom zasilania lampki serwisowej pojazdu SVS Temperatura za wysoka C-33
  • P1651
    • Nieprawidłowe działanie pompy wtryskowej B-21
  • P1811
    • Usterka sygnału momentu (CAN) B-33
  • P1813
    • Usterka sygnału momentu (CAN) B-33
    • Za niskie napięcie regulacji momentu obrotowego
    • Ustawiczna regulacja momentu obrotowego
  • U2101
    • CAN-BUS Nie zaprogramowana Lista konfiguracji maksymalnych C-02
  • U2103
    • Tryb CAN-BUS – brak łączności C-25
  • U2106
    • CAN-BUS – brak łączności z modułem kontroli transmisji B-33
  • U2108
    1. CAN-BUS – brak komunikacji z ABS/TC